Loading...







Dulu Selangor ada Istana Zakaria...
以前雪兰莪有查卡利亚皇宫...





Sekarang Selangor ada Istana Khir Toyo ala Bali?
现在有基尔皇宫巴厘式皇宫?






Lebih banyak pendedahan, lihat antikhirtoyo.blogspot.com
更多,请看
antikhirtoyo.blogspot.com

Kediaman milik Khir Toyo bernilai RM24 juta?

Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohd. Khir Toyo didakwa membelanjakan hampir RM24 juta untuk membina sebuah kediaman mirip 'istana' di Seksyen Tujuh di sini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim mendedahkan Dr. Mohd. Khir membeli dua lot banglo masing-masing bernilai RM2.9 juta dan RM900,000 untuk membina kediamannya yang mencecah lebih RM20 juta.

Hari ini Ng juga membawa wartawan ke lokasi kediaman Dr. Khir Toyo itu. [read more]



Khir in a pickle over palatial mansion

Selangor’s opposition leader is under the spotlight again, this time for allegedly building a palatial mansion which dwarfs the infamous Istana Zakaria built by the late Port Klang assemblyman Datuk Zakaria Md Deros, but in an immediate reaction Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo denied he had spent more than RM20 million on the house.

DAP’s Ng See Lim today revealed documents which allegedly confirms allegations which first surfaced over the Internet months ago that Dr Khir owns the mansion on Jalan Suasa 7/1L in Shah Alam.
[read more]


Dan Khir Toyo Kata...
基尔说...

Rumah RM24 Juta, Separuh Untuk Ng Sue Lim

1. Pagi tadi ADUN Sekinchan (kami berjiran dari segi geografi kedudukan DUN) membawa pemberita melawat rumah saya di Shah Alam dan kemudiannya membuat kenyataan akhbar yang membawa maksud seolah-olah saya memperolehi pendapatan dari sumber yang tidak sah. Ini merupakan tindakan desparado untuk mengalih tumpuan daripada isu-isu dalaman pakatan mereka dan juga kegagalan beliau melaksanakan tugas wakil rakyat beliau dengan baik di Sekinchan.

2. Sungguhpun isu rumah ini telah beberapa kali timbul, saya mengambil sikap tidak menjawab atau memberi respon kerana berpendapat bahawa rumah saya adalah isu kehidupan peribadi saya. Ini kerana saya yakin saya tidak melakukan sebarang kesalahan atau pun jenayah kerana semuanya ada rekod dan telah pun disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (sekarang ini dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia). [read more]





You can copy my articles but please link it back to my blog. Thanks ;)
Share this page with your friends? Tweet it or share it...! ;)

Submit your articles? Want to become one of the translators? or even sponsor me? please email to gomalaysian@gmail.com

http://www.emailcashpro.com


Sponsor Links


2 comments

  1. TheBendahara // July 8, 2009 at 12:22 AM  

    Blog ini tidak mengambarkan Bangsa Malaysia..bahasa yang digunakan hanya bahasa Malaysia dan Cina..sepatut yer gunakan bahasa Inggeris..kalau ada bahasa mandarin kena dada bahasa tamil..adakah ini yang dinamakan bangsa malaysia..jgn perjuangkan satu kaum sahaja..

  2. Malaysian // July 8, 2009 at 11:37 PM  

    Apa yang dikatakan Bangsa Malaysia?

    Saya menggunakan Bahasa Melayu kerana menghormati BM sebagai Bahasa Kebangsaan, saya tidak menggunakan Bahasa Tamil kerana saya tidak arif tentang Bahasa Tamil, sekiranya saudara ingin membantu, amatlah dialu-alukan!

Recent Posts