Loading...






Ciri-Ciri Istana Kampung...

Terletak di Teluk Gong (7KM dari persimpangan).

Dibina dalam kampung dan dikelilingi rumah kampung.

3 Tingkat, terdapat swimming pool dan 2 taman kecil.

Digelar sebagai Istana Kampung kerana terletak dalam sebuah kampung.

Dibina berdasarkan Ala Arabian.

Dibina oleh seorang pemimpin yang berpangkat Datuk.

Mula dibina pada tahun 2007.

[ADS] Terima Email Dan Dapatkan $$$ Setiap Kali Membacanya !!!
[ADS] Menjawab Survey Berbayar Dan Terima USD$1.00




[ADS] Earn $$$ From Your Website With Adbrite!!!
[ADS] Earn $$$ From Twitter & FaceBook!


DAP dan PKR akan melaporkan dua lagi Istana Pemimpin UMNO tidak lama lagi, ikuti GoMalaysian.Blogspot.Com untuk berita selanjutnya tentang 2 lagi Istana tersebut. Atau ikuti GoMalaysian Twitter @ http://twitter.com/GoMalaysian

Berita ini telah dilaporkan dalam SinChew Daily dan Guang Ming Daily

SinChew Daily

巫統領袖擁有‧巴生又有千萬豪宅

(雪蘭莪‧巴生)行動黨再次揭發有拿督頭銜的巫統領袖坐擁千萬豪宅!

巴生行動黨領袖揭發的千萬豪宅是坐落在直落昂,“甘榜王宮”的地點,距離直落昂路口有7公里之遠,非常隱蔽。

行動黨巴生社青團團長林立選及理事李富豪今日(週六,8月22日)率領媒體,“參觀”有關豪宅,由於王宮興建在甘榜內,毗鄰四周的都是單層及木屋建造的甘榜木屋,因此這間豪宅矗立在甘榜木屋之間,跟已故巴生港口區州議員拿督查卡利亞豪宅情況相似。

據了解,這間豪宅在2007年開始興建,面積2英畝,有3層樓高,並以落地玻璃的宮廷設計,極可能涉及千萬令吉建築費,而且空地也比查宮來得大和闊。

同時,豪宅內的大門估計有20尺寬,豪宅前面是泳池,兩旁是小花園。

http://www.sinchew-i.com/node/111214?tid=3

Guang Ming Daily

火箭又揭巫統領袖擁豪宅‧甘榜王宮大過查宮

(雪蘭莪‧巴生)繼已故巴生港口區州議員拿督查卡利亞的“查氏王宮”和前雪州大臣拿督斯里莫哈末基爾的“基爾宮殿”後,民主行動黨再揭發一名拿督級的巫統地方領袖,在馬來甘榜興建一棟比查宮有過之而無不及的阿拉伯風味豪宅,估計耗資逾千萬令吉,被行動黨形容它為“甘榜王宮”。

行動黨巴生社青團團長林立選今日(週六,8月22日)攜同媒體參觀這間位於巴生直落昂的甘榜豪宅。這棟豪宅距離直落昂路口有7公里之遙,地處偏僻,若非當地人帶路,相信一般人難以找到這間隱蔽王宮。

據知,甘榜王宮在2007年開始興建,面積2英畝,有3層半樓高,設計美輪美奐,具有如常在電影中出現的阿拉伯式風情,惟部份工程尚未竣工。

http://www.guangming.com.my/node/54768?tid=3





You can copy my articles but please link it back to my blog. Thanks ;)
Share this page with your friends? Tweet it or share it...! ;)

Submit your articles? Want to become one of the translators? or even sponsor me? please email to gomalaysian@gmail.com

http://www.emailcashpro.com


Sponsor Links


31 comments

  1. Anonymous // August 23, 2009 at 8:39 PM  

    Ini pun nak diheboh dan dikecohkan jgak ker?hanya kerana beliau MELAYU dan UMNO tidak boleh untuk memiliki rumah yang besar seperti pemimpin2 DAP,PKR @pun sperti rumah2 banglo cina yang mewah?tidak perlu lah hendak mempertikaikannya..bangsa cina ada rumah mewah,kereta mewah tidak dijadikan isu pun sdangkan ntah2 hasil pendapatan haram seperti ganster,samseng,ah long dan sebagainya…

  2. Malaysian // August 23, 2009 at 10:03 PM  

    Kenapa isu ini juga nak dikaitkan dengan perkauman? hairan betul...

    Bukan kata Melayu tak boleh memiliki rumah besar tapi itu tertakluk kepada kemampuan la bro...

    macam khir toyo, gaji cuma 50,000 tapi boleh memiliki Istana Bali bernilai 24juta walaupun hanya menjawat jawatan MB Selangor berapa tahun, u percaya?

    Malaysia memang boleh!

  3. Anonymous // August 24, 2009 at 9:08 AM  

    rasa sedih betul dengar apa yang mamat yang seolah-olah menghalalkan rumah UMNO yang besar-besar.

    tidak sedarkah anda bagaimana mereka boleh perolehi wang sebanyak itu? dari poket kamu dan saya. hasil titik peluh usaha kamu dan saya. dan kita bersusah membayar cukai untuk dinikmati orang seperti ini.

    jangan campuraduk kan korupsi dengan hal perkauman. kalau memang ada orang pkr atau dap yang korup dan bina rumah besar, kita mesti dedahkan kepada semua. itu duit kita, kalau orang rasuah melayu ke, cina ke, india ke, rasuah tu tetap rasuah jugak.

    sedarlah, rakyat muak dengan UMNO bekan kerana bangsa. tetapi kerana rasuah. orang yang rasuah mesti diadili tanpa kira parti atau bangsa.

    politik bukan untuk buat duit. kalau nak buat duit berniaga la. syed mokhtar sebagai contoh. beliau berniaga, tak kiralah macam mana, tetapi beliau bukan membuat duit daripada rasuah dan hasil cukai kita.

    sedarlah wahai saudara. mari kita berjuang untuk membersihkan kerajaan kita daripada gejala rasuah. tendang umno keluar, walaupun sepenggal.

  4. Anonymous // August 24, 2009 at 10:39 AM  

    Anon 8:39,

    Hoi kambing bodoh, bukan pasal dia ini melayu umno, kami rakyat nak tahu mana dia dapat duit berjuta juta untuk membina mahligai sedemikian rupa. Rakyat tahu, Khir Toyol curi duit rakyat untuk membina mahligai dia. SPRM, hanya kerana RM2400 nak heret Teoh ke pejabatnya dan bunuh dia. Kes kes mahligai, SPRM langsung bikin tak tahu. Pasal Cina--umum tahu kebanyankan mereka adalah businessman--jadi tak hairan lah mereka bina mahligai--tetapi kalau ada mereka yang bina mahligai mereka dari duit haram--SPRM kalau ada bukti siasat sahajalah. Namun demikian, Melayu Umno--kebanyakan mereka adalah pencuri,perompak dan penyamun duit rakyat--ini adalah hakikatnya--you jangan jadi bahalol

    Anti Umno

  5. Bondtoad // August 24, 2009 at 10:54 AM  

    Inilah yang diperjuangkan pemimpin UMNO. Kebas duit rakyat & kayakan diri sendiri dgn duit haram. Lepas tu marah kat wartawan yg ambik gambar.

    Bodoh tak nak belajar......

  6. Anonymous // August 24, 2009 at 11:22 AM  

    Hang ni kepala keras macam kelapa. kenapa pula isu 'istana kampung' jadi isu-perkauman pulak! Dah...yang kamu banding tu apel sama langsat. yang DAP, PKR tu rumah banglo...yang UMNO to ISTANA.. dah..sudah buat penat aja nak tegur buah kepala macam-hang.

  7. Wong Ka Wai // August 24, 2009 at 2:03 PM  

    Saya ni pembekal kedai online bagi sesiapa yang ingin berniaga online.

    Entah berapa kedai online yang diperlukan supaya dapat membina sebuah rumah serupa ni.

    Mungkin perlu 300 tahun baru boleh.

    Kesian saya.

    buka kedai online dengan RM100

  8. Budak Kelabu // August 24, 2009 at 5:18 PM  

    Sesiapa pun nak bina rumah mewah ke, istana ke binalah. Yg dipersoalkan ialah macam mana baru jadi Menteri, MB dan Exco dah memiliki istana sehebat itu melebihi pendapatan mereka. Dalam waktu yg sama dia lah pembela bangsa melayu dan orang lain pengkhianat bangsa. Bukan tak persoalkan bangsa lain, tapi bangsa melayu yg mengaku pembela bangsa melayu itu cakap tak serupa bikin. Rasuah dan seleweng duit rakyat yg melampau.coferip

  9. Amuraria // August 24, 2009 at 5:38 PM  

    SAPA-SAPA YANG NAK BINA ISTANA,BUAT DUIT HARAM MASYUK BERJUTA-JUTA ,SELEWENG & SONGLAP SANA SINI DAN TAK AKAN BERANI DISIASAT SPRM JOINLAH UMNOI ! MESTI DAPAT SEMUA PANGKAT ,KONTRAK & SEGALA-GALA BALA DUNIA ASAL JANGAN SEBUT PKR ATAU DARI PAS,PKR & DAP ! LAIN DARI ITU OK BERES BOLEH SETTLE MACAM MALAYSIA BOLEH LA ,ASAL UMNOI BOLEH ! PADA ANON YANG DOK BELA MELAYU KORUP X PENGKHIANAT BERHENTI LA SOKONG MELAYU KAFIR PASAL JIKA MELAYU ISLAM DIA TAK AKAN BUAT KERJA-KERJA DAJAL YANG DITEGAH ISLAM !

  10. Anonymous // August 24, 2009 at 10:02 PM  

    hello bro...kalau anda sume jadi ditempat khir toyo macam mana?aku rasa 2x5 punya..skrang nie zaman dunia duit susah aku nak percaya kalau ada yang tolak duit...lu pikirlah sendiri broooooooo

  11. Anonymous // August 25, 2009 at 8:11 AM  

    lepastuh pakat ramai2 kita tangkap gambar depan rumah anwar pulak. besar jugak tuh. macamana dia bayar ek dengan gaji ahli parlimen je?

  12. Anonymous // August 25, 2009 at 11:01 AM  

    Teringin bebenor teman nak tenggok istana Anwar/DSAI....balik2 puak2 UMNO/BN jer...cuba la snap kan ....

  13. Anonymous // August 25, 2009 at 11:09 AM  

    August 24, 2009 5:38 PM
    Anonymous said...
    $$$hello bro...kalau anda sume jadi ditempat khir toyo macam mana?aku rasa 2x5 punya..skrang nie zaman dunia duit susah aku nak percaya kalau ada yang tolak duit...lu pikirlah sendiri broooooooo...$$$

    Kenyataan di atas daripada penyokong rasuah....pecah amanah....perompak wang rakyat...sebab tu puak2 ni x heran pemimpin mereka dari golongan sebegini...pecah amanah

  14. Anonymous // August 25, 2009 at 12:36 PM  

    GoMalaysia,
    1. Your take on Istana Ottawa is a NON-ISSUE.
    You have said "The handsome new home of Ottawa developer Sean Murray and his wife, Jamilah Taib, has shot to No. 2 among Ottawa's most expensive private residences, as measured by the Municipal Property Assessment Corp. (MPAC)."
    Her Husband, Sean Murray is a Canadian Developer!!! So, what is the issue? Are you jealous?
    2. Your take on Istana Kampung is incomplete! Who owns this mansion? What is his back ground?
    3. Please do not create issue when there is none!!!

  15. Anonymous // August 25, 2009 at 12:46 PM  

    GoMalaysian,
    Can you do a take on your opposition leader, who is the ex-DPM and also ex-convict (on corruption)? Show us how many "istanas" he own!
    This will proof your impartiality to be called "Saya Anak Bangsa Malaysia"

  16. Anonymous // August 25, 2009 at 10:13 PM  

    kepada malaysian:

    siapa empunya istana tersebut?aper jawatannya?kalau benar ada unsur rasuah report pada SPRM..buktikan kata2 malaysian benar!!!!!!!X PERLU MENYALAK BAGAI HARIMAU...... jangan siasat kekayaan pemimpin UMNO sahaja kerana anda adalah malaysian yang percaya pada keadilan,ketelusan,bebas rasuah... cuma siasat pemimpin2 DAP,pas,PKR lagi2 cam DSAI?pusing2 puak UMNO/BN jer..bukan kerana 2,3,5 org pemimpin UMNO yg rasuah 1 malaysia pemimpin UMNO yang terlibat sama....aper2 hal hidup didunia sementara,akhirat kekal abadi selama2nya.....

  17. Creedence Clearwater Revival // August 26, 2009 at 12:28 PM  

    siapa nak kaya mcm datuk2/tan sri2 UBN, join la UBN.

    syabas diatas kejayaan DEB yg mengkayakan suku-sakat & ahli keluarga.

    org2 melayu semakin tersepit dgn keadaan ekonomi dgn ini dasar pengkhianatan terhadap melayu telah berjaya!!!

    UNDI LA UBN LAGI!

  18. Anonymous // August 26, 2009 at 8:43 PM  

    DISINI saya myertakan fakta2 berkaitan umah banglo DSKT berharga 24 juta pada puak yang suka mehina puak2 UMNO...jgn suka menfitnah tanpa bukti yang kukuh dan jangan tgk sebelah pihak sahaja takut ada yang teraniaya....buat tatapan malaysian yang kononnya meperjuangkan ketelusan,kebenaran dan pada puak2 yang menbenci UMNO mahupun DSKT,DSKT telah memfailkan satu saman malu pada YB skinchan kerana menbuat fitnah berkaitan umah banglo 24 juta....kalau anda sume ade teluq buatlah kenyataan terbuka dan tanpa bukti,gerenti kena saman ngan DSKT....jgn hanya berani membuat kenyataan di blog2 sahaja...


    Fakta Dan Angka Tidak Boleh Menipu
    Dakwaan:
    i.DSKT mengeluarkan belanja RM 24 juta untuk tanah dan banglo di Seksyen 7, Shah Alam
    ii.DSKT membuat penilaian semberono untuk hartanah tersebut
    iii.DSKT beli tanah berharga hampir RM 4 juta dengan bayaran tunai.

    Fakta:
    i.DSKT membeli tanah dan Banglo terbengkalai.
    ii.DSKT melakukan sedikit ubahsuai bagi menyelesaikan banglo terbengkalai tersebut.
    iii. Penilaian dibuat oleh ejen hartanah bertauliah, Rahim & Co

    Angka:
    i. RM 3.5 juta - jumlah harga tanah dan banglo terbengkalai yang DSKT beli atas nilaian Rahim & Co.
    ii. RM 3 juta pinjaman HSBC
    ii. RM 600 ribu - kos pembaikan dan ubahsuai bagi menyiapkan banglo yang terbengkalai tersebut.
    iii. RM 24 juta - jumlah nilaian ejen tidak bertauliah dari YB Sekinchan.

  19. Malaysian // August 26, 2009 at 9:46 PM  

    Kepada semua pembaca blog di atas, ya, sekiranya anda mempunyai gambar-gambar rumah pemimpin Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat, tolonglah emailkan kepada saya di

    gomalaysian@gmail.com

    Untuk kes DSKT, adakah SPRM sudah mengadakan siasatan selepas ADUN Sekinchan membuat laporan? kenapa pula sibuk nak siasat kes ADUN Pakatan Rakyat di Selangor?

  20. Anonymous // August 27, 2009 at 1:41 PM  

    pergi mampus la.....nk bt istana ker korang sume peduli ape....bodoh punyer parti peliwat...takder spe peduli...korang jer syok sendiri..snap pic umah org....bodoh....sama bangsat..peliwat=DAPigs

  21. Anonymous // August 27, 2009 at 1:58 PM  

    anwar peliwat takdak jawatan dalam kerajaan n bisnes pun boleh senang jd orang yang ada jawatan mesti la boleh senang lagi daripada biawak tu.....nak rumah besar berusaha lah sendiri...jangan irihati dengan kejayaan orang lain..jangan jd bani israel yang terlalu banyak songeh...sedarlah......

  22. fadzli // August 27, 2009 at 2:32 PM  

    salam sejahtera,
    yang sahih dan pasti tuan punya blog ni tak paham denyut nadi orang melayu/islam, dia ni cina cauvenis.
    hak dia dipertahankan, hak orang semua nak di lucut. mana keadilan yang kau jerit2kan.
    berapa ramai company mewah cina support anak melayu belajar kt oversea. rasist la kau..

  23. -don- // August 27, 2009 at 3:54 PM  

    bro,

    have you seen anwar ibrahim's "house"?..what about azmin ali's?..you speak about transparency, etc. yet you only see on one side. just because of a few ppl from BN are corrupt, you go to conclusion that all BN members are the same too. how about the opposition parties?..are they transparent enough?..eat me..this show how fucked up your mind is.

    gomalaysian?..i guess goHell suits you better..

  24. Anonymous // August 27, 2009 at 3:57 PM  

    sEMUA BOLEH MEMILIKI ISTANA ATAU RUMAH BESAR JIKA SUMBERNYA DARI 9DARI TITIK PELUH SENDIRI - BUKAN DARI SUMBER RASUAH, MENIPU , MEROMPAK HARTA NEGARA

  25. Malaysian // August 28, 2009 at 12:09 AM  

    Terutama sekali, ini bukan isu perkauman tetapi isu RAKYAT! adakah MACC harus memulakan siasatan mengenai pemilik ini sama ada dia datang dari BN atau PR?

    Menurut laporan surat akhbar cina, pemunya rumah in adalah seorang pemimpin yang berpangkat datuk yang baru saja masuk PKR selepas kalah di pilihan raya UMNO. disini saya ingin memberikan pandangan saya:

    - rumah ini dibina sebelum beliau masuk PKR.

    - Pemimpin PKR harus melakukan siasatan sebelum menerima mana mana pemimpin dari BN supaya mereka adalah bersih, jangan lagi mengulangi perkara yang berlaku di Perak dan Kedah, mungkin Selangor!

    Menurut laporan surat akbar lagi, sebenarnya pemimpin PKR yang mahu menyiarkan berita tersebut telah mendapat "nasihat" dari atasan tetapi berdasarkan kepada kebenaran, beliau tetap melakukan pendedahan ini.

    Untuk mereka yang mengatakan Anwar dan Azmin memiliki rumah besar dan pengkhianat Melayu, sila sediakan bukti dakwaan anda atau hantarkan kepada email ini gomalaysian@gmail.com bukan hanya cakap kosong saja disini!

  26. Anonymous // August 28, 2009 at 5:10 AM  

    apa nak kecoh...cina DAP memang la camni..cuba tgk rumah anwar ibrahim yang berharga juta2 tu

  27. Malaysian // August 28, 2009 at 8:23 AM  

    Kepada Anon 5.10am...

    Kemukakanlah bukti bukan hanya cakap kosong disini... :)

  28. faizal // August 28, 2009 at 8:23 AM  

    UMNO memang macam tu..kalau orang cina dedahkan pasal isu rumah mereka memang mereka gunakan isu bangsa mereka tu..

    jadi-jadi lah main-mainkan bangsa tu..

    baik melayu,cina, india kita semua bersaudara berasal dari satu iaitu Nabi Adam dan tuhan yang satu iaitu allah.Semua manusia sama disisi allah, yang membezakannya adalah amalan dan keimanan kita kepada allah

    kebenaran yang dicari tidak sepatutnya bangsa dipersoalkan.

    jika kita sebagai islam sepatutnya malu apabila kita di tuduh makan daripada hasil yang haram.sepatutnya kita mencegah daripada perkara-perkara tersebut berlaku.sebab tu islam suruh kita amalkan kesederhanaan.

    "berkata benar walaupun pahit"

  29. Anonymous // August 28, 2009 at 3:47 PM  

    Pemilik istana ini ialah Dato' Sheikh Ahmad Bin Hj Sheikh Sadarudin, bekas Timb Ketua Umno Bahagian Klang 2001. Beliau juga tewas dalam pertandingan merebut jawatan Ketua Umno Bahagian Klang pada tahun ini. Beliau telah menyertai PKR lebih kurang seminggu yang lepas.

    Jangan pulak panggil istana ni bangsal pulak lepas tahu yang pemiliknya orang PKR

  30. Anonymous // August 31, 2009 at 3:37 PM  

    tajuk blog "saya anak bangsa malaysia".Bagus.Tapi kandungan lebih kpd perkauman! Kenapa masih ada tulisan Cina di blog ni?? Tak kiralah walaupun dr keratan akhbar!
    Saya ada satu perkataan untuk anda : Pooorrrraahhhhh!

    - Indera

  31. Anonymous // October 15, 2011 at 1:45 PM  

    Utk pengetahuan semua, dato sheikh seorang pemaju perumahan yang berjaya dgn hasil usaha sendiri.. Kemudian menceburkan diri dlm politik Dan menabur duit beliau kepada rakyat.. Lepastu korang yang tak tahu menahu wat dosa mengumpat Kat sini..

Recent Posts